2019’da 1 milyar dolarlık bir sektör haline gelen esporu 2020 ve sonrasında neler bekliyor?

Her geçen yıl oyuncu ve seyirci kitlesini, gelirlerini ve pazar payını dünya çapında artıran espor sektörü, bu yıl da herhangi bir yavaşlama belirtisi göstermedi. 2019 itibarıyla 1 milyar dolarlık bir endüstri haline gelen espor, gelecek adına da son derece olumlu sinyaller verdi.

Esporun geleneksel DOTA ve CS:GO turnuvaları, etkileşim ve kitleye erişim anlamında büyümeye devam etti. Onların yanına artık televizyonlarda bile kendine yer bulan NBA2K ve FIFA turnuvları eklendi.

Son olarak, Fortnite Dünya Kupası’nın galibi olan genç oyuncu Kyle ‘Bugha’ Giersdorf, turnuva ödülü olarak 3 milyon dolar gelir elde etti.

Espor, yabana atılmayacak bir fenomen olduğunu çoktan kanıtladı. Peki bu fenomen önümüzdeki yıllarda nereye doğru evrilecek, sosyal yaşamı nasıl etkileyecek, alışkanlıkları nasıl değiştirecek, gelin hep birlikte bakalım.

Yeni bir sosyal ortam

Dijitalle fiziksel arasındaki çizginin giderek kaybolduğu günümüzün dijital çağında iletişim ve etkileşim alışkanlıkları da değişiyor. Üstelik espor bu iki ortamı aynı potada eritebilen nadir platformlardan.

Oyuncular en sevdiği oyunlar üzerinden arkadaş ediniyor, birlikte dijital turnuvalara katılıyor, kendi arkadaş gruplarını oluşturup fiziksel dünyada da bir araya geliyor.

Hayran oldukları “gamer”larla belki bir turnuva sonrası, belki de bir oyun fuarında tanışıp onlarla dijitalde oyun oynayabiliyorlar. Bu etkileşimi günümüzde bir şarkıcı veya futbolcuyla yaşamanız neredeyse imkansız.

İnsanların arkadaş edinebileceği veya yabancılarla tanışabileceği sosyal oyunlara doğru giderek artan bir eğilim var. Yakında espor üzerinden tanışıp evlenen insanları görürseniz şaşırmayın.

Sınırlar genişliyor

Bugüne kadar en büyük espor turnuvaları ve finalleri için ABD önyargısı vardı. Ancak esporun büyük popülaritesi Asya olduğu için bu hiçbir zaman sürdürülebilir olmayacaktı.

Üstelik haberler de coğrafi çeşitliliği artıracak yönde. 2020’den itibaren hem Overwatch Ligi hem de Call of Duty World League küresel çapta düzenlenecek.

Bu hem Avrupa hem de Asya’daki taraftarlar ve oyuncular için harika haber. Böylece espor yıldızlar kendi ülkelerinde kendi hayranlarının önünde oynayabilecek. Bu ayrıca yayın olanaklarını da artıracak.

Tüm bunlar daha büyük bir gösteriye ve büyüyen bir hayran kitlesine
katkıda bulunuyor.

Mobilin gücü

Espor deyince akıllar ilk etapta pahalı oyun bilgisayarları başında oynanan büyük yapımlara gidiyor ancak “mobile gaming” de sektörün önemli bir parçası.

Her geçen gün daha fazla büyük oyun yapımcısı mobile özel seriler çıkarıyor ya da sektöre mobil özelinde yeni isimler katılıyor. 5G bağlantının yayılmasıyla birlikte bu trendin giderek artış göstereceğini söylemek mümkün.

Hem GSM şirketleri hem de mobil oyun geliştiriciler buradaki potansiyel pazarın farkındalar ve mobil espor turnuvalarına sponsor olmak ve bizzat organize etmek için birbiriyle yarışıyorlar.

Cinsiyet ayrımı azalıyor

Espor deyince akıllar ilk etapta pahalı oyun bilgisayarları başında oynanan büyük yapımlara gidiyor ancak “mobile gaming” de sektörün önemli bir parçası.

Her geçen gün daha fazla büyük oyun yapımcısı mobile özel seriler çıkarıyor ya da sektöre mobil özelinde yeni isimler katılıyor. 5G bağlantının yayılmasıyla birlikte bu trendin giderek artış göstereceğini söylemek mümkün.